
145 Activity: Set up your Campaign
Activity
Activity performed per group
Set up a search network campaign fitting for your webshop:
Create a campaign (type: search network)
- Reflect on and set fitting location, language, device targeting
-
Analyze, design, implement if useful ad extensions
- Choose and control your bid and budget
Design and implement the add groups you need:
- Write and set up the text ad’s for the Google search network
- Connect the right keywords
Proof
Campagne
Voor onze campagne zouden we gebruik maken van een bekende voetballer. Deze bekende voetballer speelt in de hoogste voetbalklasse en maakt kans op de ‘Gouden schoen 2012’. We hebben uiteindelijk gekozen voor Dieumerci Mbokani als geschikte persoon voor deze campagne. Hij staat momenteel in de top 3 topscorers met 14 doelpunten. Velen zeggen dat hij de ‘Gouden schoen’ zal winnen op 23 januari 2013.
Onze campagne zal doorgaan in één van onze winkels meer bepaald in de Zeeschipstraat 61 te Gent. De bedoeling is om een reclamespot te maken die zal worden uitgezonden op televisie en internet. Onze hoofdpersonage
, Mbokani, komt de winkel ingewandeld op zoek naar een degelijk paar voetbalschoenen. Hij wil zeker zijn dat het goeie voetbalschoenen zijn. Hij wil tenslotte topscorer worden en dit gaat enkel met een goed paar voetbalschoenen.
Hij wandelt de winkel binnen en zijn oog valt direct op de nieuwe voetbalschoenen van Nike (Mercurial Vapor). Deze zijn uitgerust met een stevig leer. De bal plakt perfect aan de schoenen en zorgt voor een optimale grip. Hij neemt de schoenen vast en koopt direct twee paar, één voor op training en één voor tijdens de match. We filmen zijn aantocht in de winkel en laten hem een zin zeggen van zodra hij de schoenen vastneemt: “wordt net zoals mij een echte topschutter”. De consument krijgt ook 20% korting bij aankoop van twee paar voetbalschoenen van hetzelfde merk.
Het tweede paar moet niet hetzelfde type zijn, zoals Mbokani doet in de reclamespot, het mag ook een ander type voetbalschoen zijn. Het moet uiteraard wel van het merk ‘Nike’ zijn. Anders geldt de korting niet.
Omdat Mbokani van Congolese origine is en dus Afrikaanse roots heeft, wordt er in de reclamespot Afrikaanse muziek afgespeeld die het ‘swingende’ karakter weergeeft. Alles gaat gemakkelijk met deze schoen aan je voet. Als slogan gebruiken we: ‘Swing de goal in’.
Door het gebruik van een goede voetbalspeler zullen de verkoopcijfers stijgen. Het gebruik van idolen is in het verleden al meerdere malen goed bevallen bij bekende sportmerken. Ons budget is niet zo groot dat we buitenlandse topspelers kunnen aanwerven. Het is van groot belang dat we eerst in ons eigen land uitbreiden en een realistisch marktaandeel kunnen verkrijgen, vandaar dat een Belgische speler geschikt is voor deze campagne. Ons budget is vastgesteld op € 5000.